Frazy do pozycjonowania i inne działania, które usprawnią jakość i pozycję Twojej strony

Około 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyszukiwarki Google. Sprawia to, że znalezienie się tam jest bardzo istotne, aby strona i firma stały się rozpoznawalne. Posiadanie ciekawej treści niestety nie powoduje, że czyta je ogrom ludzi czy potencjalnych klientów. Szczęściu trzeba pomóc, a rozumie się przez to dobranie odpowiednich działań, które postawią nas wysoko w rankingu wyszukiwań. Dobra architektura informacji, odpowiednie dobranie słów kluczowych to tylko kilka z elementów.

F-pattern. Poznaj sposób efektywnej kompozycji treści na stronie

F-pattern oznacza sposób, w jaki użytkownicy skanują wzrokiem treści w internecie. Litera F bardzo dobrze obrazuje to zachowanie. Gdy stykamy się z bardziej obszernym tekstem, zaczynamy od znacznego przeanalizowania pierwszych kilku linijek. To ruch inicjujący, który polega na przesunięciu wzroku od lewej do prawej. Po nim następuje przeniesienie wzroku niżej i powtórzenie działania, jednak znacznie krócej. Ostatnim etapem jest pionowy zjazd spojrzenia, który mniej lub bardziej uważnie analizuje początkowe słowa linijek tekstu. Co to oznacza? Wzrok internauty bardzo jest najbardziej aktywny na górze. Ten schemat podpowiada więc, gdzie należy umieścić najważniejsze informacje, tak aby zdobyć uwagę użytkowników na dłużej. Pierwsze dwa akapity powinny być treściwe i ciekawie napisane. Im niżej, tym trudniej o uwagę, tak że dobrze będzie stworzyć nagłówki, punktory, które umożliwią łatwą nawigację po tekście. Świadomość schematów pozwala przewidywać zachowania klientów, co może ułatwiać podejmowanie kluczowych decyzji komponowania treści na stronie. W końcu to ważne, aby była przyjazna odbiorcom.

Audyt SEO, czyli fundament do budowania wysokiej pozycji w wyszukiwarce

Gdy już zadbamy o odpowiednią zawartość strony, warto sprawić, aby była dostrzegalna dla internautów. Niestety, ale dobry content wymaga nie tylko ciekawej i dobrze skonstruowanej treści, ale również zewnętrznych działań.

Użytkownicy wpisują określone pytania lub hasła w przeglądarkę, aby znaleźć odpowiedź. To bardzo ważne, aby te były dopasowane do potrzeb. Jeśli słowa kluczowe, które wpisywane są w pole wyszukiwarki, korespondują z naszą treścią, to wzrasta prawdopodobieństwo wyskoczenia naszej domeny na szczycie listy.

Źródło: afterweb.pl

Dlatego też warto zadbać o to, aby frazy do pozycjonowania były odpowiednio dobrane. Pomóc w tym może odpowiedni audyt SEO, który przeprowadzają agencje marketingowe. Jego celem jest między innymi ocenienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Weryfikacja fraz pod względem trafności jest bardzo istotna.