Marketing internetowy oferuje wiele form pozycjonowania biznesów w skali międzynarodowej, na terenie całego kraju, czy lokalnie. Jednym z najpopularniejszych sposobów na promowania biznesu w społeczności danego obszaru, jest kampania lokalna w Google Ads. Umożliwia ona reklamowanie firmy m.in. na terenie konkretnego miasta, np. Mysłowic. Czym jest kampania lokalna? Jakie efekty daje?
Czym jest kampania lokalna w Google Ads?
Google Ads są to usługi reklamowe oferowane przez firmę Google. Reklamy wykupione w ramach tego systemu są wyświetlane jako tekst w wyszukiwarce, baner/grafika w Google Display Network lub wideo na YouTube. Reklama płatna w Google daje możliwość dotarcia do dużego grona potencjalnych klientów z całej Polski. Zasięg tzw. kampanii lokalnej w Google Ads ogranicza się do wybranego obszaru terytorialnego. Jest to jeden z głównych i najbardziej skutecznych elementów pozycjonowania lokalnego firm, w tym takich, mających swoją siedzibę w Mysłowicach.
Jak działa kampania lokalna dla firm z Mysłowic?
Jak już wspomnieliśmy, kampanie lokalne obejmują swoim działaniem konkretne obszary wskazane przez przedsiębiorcę. Zlecający wykonanie kampanii może wskazać na przykład, żeby reklama wyświetlała się jedynie potencjalnym klientom z Mysłowic. Może również zawęzić grono odbiorców do przebywających w odległości kilku kilometrów od danego adresu. Adresem tym zazwyczaj jest siedziba firmy. Przedsiębiorca wybiera również słowa kluczowe, po wpisaniu których, w wyszukiwarce będzie wyświetlała się reklama. Powinny być one ściśle powiązane z tematem działalności firmy, aby nie wprowadzały nikogo w błąd i mogły być w pełni skuteczne. Reklama tego typu może przekierowywać do strony firmy lub do wizytówki w Google. Możemy również skorzystać z opcji wyświetlania adresu siedziby i kontaktowego numeru telefonu.
Dla kogo kampania lokalna w Google Ads?
Przede wszystkim kampania lokalna dobrze sprawdzi się przedsiębiorcom, którzy działają jedynie lokalnie, np. tylko w Mysłowicach. Szczególnie skuteczna będzie dla firm, które oferują swoje usługi w siedzibie, ale także dla takich, którzy wykonują swoją pracę z dojazdem do klienta. Zasadniczo kampanie lokalne dedykowane są dla mniejszych biznesów, które chcą zaistnieć w danym obszarze.
Jakie efekty daje kampania lokalna w Google Ads?
Tutaj należy nadmienić, iż efekty, jakie daje reklama w Google Ads, zależy głównie od dwóch czynników: dobrze zaprojektowanej treści reklamy i nakładu finansowego. Idealnie byłoby więc nie tylko kreatywnie zaplanować kampanię, ale również posiadać pewną ilość funduszy na jej utrzymanie. To, co może nam dać kampania lokalna w Google Ads, to przede wszystkim zwiększenie widoczności naszego biznesu na danym obszarze terytorialnym. Jeśli posiadamy firmę w Mysłowicach, to właśnie w tym mieście nasza firma będzie nabierała rozgłosu. Kampania lokalna może zwiększyć również ilość gości w naszych punktach usługowych, a także częstotliwość kontaktów telefonicznych od potencjalnych klientów.
Na koniec zapewne pojawia się w głowie pytanie, czy warto inwestować w reklamy w Google Ads? Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi, gdyż zależy to od wielu czynników. Niemniej jednak zawsze jest to szansa na zwiększenie ilości klientów, zatem każdy przedsiębiorca z Mysłowic może sam spróbować, choćby małym nakładem finansowym i się przekonać.