Założenie firmowego fanpage’a jest niezwykle proste i co najważniejsze – zupełnie darmowe. Warto więc stworzyć chociażby podstawową wizytówkę na tym portalu społecznościowym, jeśli nie mamy czasu, aby go codziennie aktualizować. Wiele firm będzie się obecnie zmagać z sytuacją kryzysową na rynku, dlatego też agencje takie jak https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw i oferuje profesjonalną pomoc w social media i nie tylko w dobie kryzysu. Mimo wszystko warto rozważyć kilka alternatyw w przypadku jeśli nie mamy doświadczenia w prowadzeniu profilu na Facebooku, a chcemy, aby taka wizytówka stanowiła profesjonalny wizerunek firmowy. Komu więc zlecić prowadzenie firmowego fanpage’a jeśli nie starcza nam czasu, aby zadbać o właściwą jakość firmowej wizytówki na Facebooku?

Pracownik lub pracownicy firmy

To ciekawa opcja jeśli jesteśmy w stanie oddelegować część uprawnień i obowiązków na osoby, które posiadają pewne doświadczenie w marketingu internetowym i mają stały kontakt z pozostałymi współpracownikami. Jednakże problemem w tym przypadku może być problem z dostępnością czasu, ponieważ w pewnych kryzysowych sytuacjach może okazać się, że trudno pogodzić pracę nad profilami społecznościowymi z pozostałą pracą. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na to, że brak doświadczenia w prowadzeniu fanpage’a może przełożyć się na słabszą efektywność reklamy.

Dział marketingowy w firmie

To rozwiązanie jest z pewnością kosztowne i sprawdzi się w przypadku większych firm. Jeśli firma może sobie pozwolić na to, aby za marketing internetowy odpowiadali doświadczeni pracownicy, którzy dysponują odpowiednią wiedzą w tym zakresie to może to stanowić dobrą opcję do rozważenia.

Wolny strzelec, czyli freelancer

Trzeba przyznać, że ta opcja jest relatywnie tania, ale może nie gwarantować dużego sukcesu. Bazowanie na doświadczeniu jednej osoby może być dobrym rozwiązaniem pod warunkiem, że taka osoba będzie w stanie współpracować z innymi osobami w przypadku, gdy zajdzie konieczność zwiększenia nakładów pracy nad danym fanpage’em wskutek wzrostu popularności i ilości fanów.

Agencja marketingowa

Prowadzenie fanpage to niełatwe zadanie. Połączenie sił kilku osób pracujących w agencji gwarantuje przypływ świeżych pomysłów i ciekawych idei. Dodatkowym argumentem przemawiającym za tą opcją jest też to, że tego typu firma może podejść kompleksowo do wszelkich aspektów związanych z prowadzeniem fanpage’a. Zaczynając od zaplanowania i stworzenia odpowiednich grafik, poprzez ciekawe teksty i artykuły panujące do profilu i branży firmowej. Okazuje się również, że dobra agencja marketingowa może elastycznie podejść do potrzeb przedsiębiorcy – jeśli fanpage ma niewielu fanów i dopiero się rozwija to nie ma konieczności, aby płacić ceny za usługę dorównującą tym, które wymagają ciągłych nakładów pracy.

Kto powinien prowadzić firmowego fanpage’a na Facebooku?