Jak Trójkąt wpłynął na miasto — uczniowie projektowali pocztówki w muzeum

W centrum Mysłowic, w miejscu, które przez wieki było na styku granic, dało się wyczuć szkolną energię i ciekawość historii. 7 listopada 2025 w Muzeum Miasta Mysłowice uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 poznawali, co znaczy być miastem u „kąta trzech cesarstw”. 🙂
- Lekcja o Trójkącie pokazała, jak granica kształtowała Mysłowice
- Uczniowie zostali menadżerami i zaprojektowali pocztówki z „Trójkątem”
- Muzeum pokazuje, że historia to nie tylko daty, ale działanie
Lekcja o Trójkącie pokazała, jak granica kształtowała Mysłowice
Zajęcia w muzeum przybliżyły młodzieży, jaki wpływ na losy miasta miało jego graniczne położenie. Prowadzący rozłożyli na części lokalne dzieje, dzięki czemu w praktyczny sposób dało się zrozumieć powiązania polityki, handlu i codziennego życia mieszkańców. Muzeum stworzyło przestrzeń, w której historia stała się materiałem do twórczej pracy.
Uczniowie zostali menadżerami i zaprojektowali pocztówki z „Trójkątem”
Najbardziej angażującą częścią spotkania była praktyczna część warsztatów — młodzi uczestnicy wcielili się w role menadżerów firmy i zaprojektowali własne pocztówki z widokiem słynnego „Trójkąta”. Każdy projekt był inny: część skupiła się na architekturze, inne na mapowych detalach, a jeszcze inne na symbolice granicy. Prace powstały z dużym zaangażowaniem i pomysłowością, co pokazało, że lokalna historia może inspirować do twórczych działań. 🎨✉️
Muzeum pokazuje, że historia to nie tylko daty, ale działanie
Muzeum Miasta Mysłowice udowodniło, że lekcja historii może być interaktywna i inspirująca — nie tylko dla dzieci, lecz dla całej społeczności. Takie warsztaty łączą wiedzę z praktyką i zachęcają do patrzenia na miasto przez pryzmat jego historii oraz kultury materialnej. Dla mieszkańców to też dobra okazja, by zobaczyć, jak młodsze pokolenie interpretuje miejskie symbole i miejsca.
na podstawie: Muzeum Mysłowice.
Autor: krystian

