Tak, wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ubezpieczenie turystyczne zapewni wysoki poziom ochrony. Tylko że posiadanie takiej polisy, a konieczność z jej korzystania to dwa zupełnie inne, odmienne tematy. O czym należy pamiętać, jeżeli chodzi o zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia turystycznego?
Liczy się czas
Nie można zapomnieć o tym, że na zgłoszenie poszczególnych szkód ma się określony czas. Nigdy nie można odwlekać tego w czasie. Najczęściej są to 24h od momentu wystąpienia danej szkody.
Aczkolwiek, zawsze należy zapoznać się z tym tematem na etapie podpisywania umowy o ubezpieczenie turystyczne. Tych terminów nie jest dużo, a może się okazać, że niektóre osoby i tak zgłaszają fakt zaistnienia szkody zbyt późno.
Numer do centrum alarmowego
Choroby pojawiają się w najmniej spodziewanym czasie. Nawet podczas wakacji. Konieczność skorzystania z wizyty u lekarza może pojawić się nagle. Jak więc postępować, jeżeli turysta jest objęty ochroną ubezpieczeniową?
Wystarczy mieć tylko numer do centrum alarmowego. Znajduje się on na umowie. Może całej dokumentacji polisowej nie trzeba zabierać ze sobą, ale numer do centrum alarmowego powinien zostać na stałe wbity do telefonu. Po to, aby móc szybko z niego skorzystać.
W razie wystąpienia nagłej sytuacji, należy do owego centrum po prostu zadzwonić. Oni to pokierują swojego klienta dalej, tzn. powiedzą, co też ma czynić po wystąpieniu szkody. Każda sytuacja wymaga innego zachowania.
W przypadku zachorowania, wskażą oni lekarza, gdzie turysta może się udać, który podlega jurysdykcji towarzystwa ubezpieczeniowego. Często bywa tak, że sama ubezpieczalnia podstawia w wyznaczone miejsce samochód, aby ten zawiózł osobę chorą do lekarza.
Zupełnie inną sytuacją jest fakt zagubienia bagażu. Nie trzeba się jednak niczym przejmować. Konsultant na infolinii na bieżąco będzie o wszystkim informował klientów aby Ci nie mieli problemów w dalszej części wakacji.
Zgłoszenie szkody
Uwaga! Do rozmowy z towarzystwem ubezpieczeniowym w centrum alarmowym trzeba się odpowiednio przygotować. Nie wystarczy tylko zadzwonić i zgłosić swoje żądania. Na pewno jeszcze przed rozmową trzeba będzie przygotować:
- numer polisy,
- datę i miejsce wyjazdu,
- datę szkody,
- miejsce, gdzie doszło do danego wydarzenia,
- dane ewentualnych świadków,
- dane placówki medycznej.
Ubezpieczyciel na pewno będzie zadawał również pytania odnośnie całego wydarzenia. Trzeba będzie wszystko dokładnie opisać. Zawsze warto zapamiętać maksymalnie dużą ilość faktów, co na pewno ułatwi działanie towarzystwa ubezpieczeniowego.
Jeżeli doszło do zaginięcia ubezpieczonego bagażu, fakt ten w pierwszej kolejności warto zgłosić do właściwej jednostki policyjnej, która znajduje się na lotnisku lub w danej miejscowości. Ubezpieczalnia będzie ciekawa tego, czy klient zgłosił takie wydarzenie. Bez wykonania zgłoszenia na policję, mogą oni nie chcieć wprowadzić wydarzenia do swojej centralnej bazy.
Przed wyjazdem należy zapoznać się z przepisami odnoszącymi się dokładnie, jeżeli chodzi o zgłaszanie szkody z tytułu ubezpieczenia turystycznego.