Wybór dobrej lokalizacji firmy lokalnej lub punktu usługowego jest niezwykle ważny. To właśnie od miejsca siedziby może zależeć liczba klientów, która korzysta z oferty naszej firmy. Na co zwrócić uwagę wybierając idealne miejsce dla naszego biznesu? Przedstawiamy porady biznesowe, które ułatwią wybór.
Wielu młodych przedsiębiorców uważa, że ścisłe centrum miasta lub ruchliwa ulica zapewnią sukces firmie i są idealną lokalizacją. Tymczasem koszt wynajmu lokalu tak położonego może być zbyt dużym obciążeniem na początku prowadzenia firmy, a dodatkowo nie gwarantuje sukcesu. Dodatkowo tylko niektóre rodzaje firm (np. gastronomia, czy sprzedaż detaliczna) mogą liczyć na klienta „z ulicy”. Większość biznesów przyciąga klientów za pomocą marketingu, a nie ściśle określonej lokalizacji.
Na co więc zwrócić uwagę wybierając miejsce prowadzenia działalności?
- Lokalizacja dobrze skomunikowana z różnymi częściami miasta, łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej, często jest ważniejszy niż umiejscowienie firmy w centrum miasta.
- Łatwy dostęp do miejsc parkingowych – brak możliwości zaparkowania auta może odstraszać potencjalnych klientów.
- Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak brak progów, szerokie wejścia, czy winda.
- Odpowiednia przestrzeń, która zapewni wygodę. Czasem lepiej wynająć większy lokal w pewnym oddaleniu od centrum niż mały, ciasny i drogi w pozornie idealnej lokalizacji.