Można odnieść mylne wrażenie, że promowanie firmy w internecie jest względnie proste. Wystarczy posiadać dobrze wykonaną witrynę firmową, odpowiednio ją wypromować za pośrednictwem stron takich jak na przykład branżowy katalog firm, aby następnie czerpać zyski z pojawiających się nowych klientów. Nie jest to jednak wcale tak oczywiste jak może się wydawać. Warto więc wiedzieć w jaki sposób zmierzyć efektywność działań promocyjnych. W zależności od zastosowanej promocji efekty można mierzyć w różny sposób. Pora przyjrzeć się tej kwestii bliżej.
Wiele firm koncentruje swoje działania promocyjne na serwisach społecznościowych. Nie zawsze jednak robią to dobrze. Po czym poznać, że działania marketingowe mogą przynieść wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa? Należy zwrócić uwagę na to jak w wybranym przedziale czasowym kształtuje się ilość polubień, komentarzy oraz udostępnień. Warto też przyjrzeć się temu czy ilość publikowanych wpisów na firmowym fanpage’u jest optymalna. Zbyt częste publikowanie treści może internautom kojarzyć się ze spamem, a zbyt mała aktywność zniechęci do śledzenia tego co dzieje się w firmie. Koniecznie należy weryfikować również jakość publikowanych treści.
Strona internetowa
Najważniejszym wyznacznikiem efektywności promocji (a więc na przykład pozycjonowania w wyszukiwarce Google) jest ilość wizyt nowych użytkowników. Warto też zwrócić uwagę na ilość wejść w kontekście powrotu osób, które już wcześniej odwiedzały witrynę. Koniecznie należy też porównać procentową ilość odrzuceń, czyli to ile osób w krótkim czasie zrezygnowało z dalszego przeglądania strony www. Jeśli ta liczba wzrosła to może oznaczać, że trzeba usprawnić witrynę. Jeśli istnieje taka możliwość to należy również mierzyć poziom konwersji, czyli przykładowo to ile osób po przejrzeniu witryny zdecydowało się na zakup lub zapisanie się do newslettera.