Monitoring należności to bardzo ważny element, który wpływa na płynność finansową danej firmy. Dlatego warto pomyśleć o zleceniu tego zadanie firmie zewnętrznej, która z powodzeniem podejmie się realizacji tego projektu.

Powierz monitoring płatności firmie zewnętrznej

Na czym to polega?

Monitorowanie płatności to nic innego jak działania, które mają doprowadzić do terminowego opłacania faktur czy przelewów od klientów, kontrahentów oraz firm współpracujących. Pierwszym krokiem jest kontakt telefoniczny czy mailowy doradcy klienta wraz z przypomnieniem, że za kilka dni zbliża się termin płatności, czy że właśnie jest wysyłana do nich faktura. Poza kontaktem telefonicznym często jest to także realizowane poprzez korespondencję mailową. W przypadku terminowej wpłaty warto wylać także informację zwrotną z podziękowaniem za terminową płatność. Jeśli płatność jednak nie zostanie uregulowana zostaje ponowiony kontakt przypominający oraz pozyskanie informacji, kiedy faktura zostanie opłacona. Przy dużej ilości kontraktów często takie informacje uciekają, a w przypadku braku płatności monitorowanie przez doradcę można szybko reagować, na przykład zamrażają realizację projektu, z którym dana firma czy klient jest powiązany.

Wymagający projekt

Samo monitorowanie czy to płatności czy należności to temat wymagający dużego wyczucia ze strony osoby dzwoniącej. Nie może ona poczuć się jak podczas rozmowy z firmą zajmującą się ściąganiem długów, bo nie taki jest zamysł tej kampanii. Warto więc nawiązać współpracę z call center, które realizuje lub w przeszłości prowadziło podobne kampanie. Wykwalifikowani konsultanci z pewnością dobrze poradzą sobie z tym zadaniem. Praca konsultanta wymaga nie tylko merytorycznego przygotowania, ale także niejednokrotnie stalowych nerwów.

Może także inne usługi?

Opisany powyżej przykład to tylko jedna z niewielu usług jakie świadczą firmy callcentrowe. Oczywiście poza infolinią informacyjną najpopularniejszą kampanią realizowaną poprzez słuchawki jest sprzedaż lub generowanie leadów. Rozszerzenie firmy o taki dział może w szybkim czasie zwiększyć obroty i wyjść na przeciw tym klientom, który preferują kontakt telefoniczny. W czasach, kiedy każdy ceni sobie komfort i szybkość załatwianych spraw bardzo dobrze sprawdza się takie rozwiązanie. Poza kontaktem telefonicznym warto rozważyć także inne możliwości takie jak coraz popularniejsze czaty z konsultantem. Szybko i sprawnie można rozwiązać sprawę z jaką zgłasza się dany klient oraz w razie konieczności przekierować go do innego działu.

Nie taki straszny ten telefon

Jeszcze kilka lat temu zawieranie umów czy sama sprzedaż poprzez potocznie nazywane „słuchawki” budziła w klientach spore obawy. Dziś wiele firm rezygnuje ze sprzedaży stacjonarnej na poczet właśnie kontaktu telefonicznego. Daje on nie tylko możliwość dotarcia do większej ilości osób w krótszym czasie – co zwiększa szansę sprzedaży, ale także na idealnym dopasowaniu oferty do potrzeb klienta. Infolinie wychodzące czy przychodzące to coraz częstsza forma finalizowania sprzedaży. Firmy callcentrowe korzystają ze swoich baz klienta, dla którego świadczą usługi. Jeśli chodzi o same bazy danych to na rynku znajduje się wiele firm, które zajmują się sprzedażą bazy danych. Od kontaktów telefonicznych, przez maile, adresy oraz inne dane – wszystkie te dane można od nich pozyskać. Korzystajmy jednak tylko z rzetelnych firm, ponieważ ochrona danych osobowych nakłada na nich obowiązek nieumieszczania w systemie klientów, którzy nie wyrazili zgody na kontakt telefoniczny. Nie decydujmy się także na zakup od razu dużej ilości, każda firma powinna udostępnić cześć na testy związane z potencjałem bazy. Jeśli okaże się, że jest ona nie do końca dopasowana do naszych potrzeb z pewnością poniesiemy mniejsze koszty niż w przypadku zakupu całej bazy.