Ochrona marki osobistej – na czym powinna polegać?

Wyraźnie widać, jak ważny jest teraz wizerunek marki. Ze względu na rosnącą konkurencję ich ochrona prawna nabiera coraz większego znaczenia. Jest to istotne zarówno z punktu widzenia małych firm, jak i firm o ugruntowanej już pozycji na rynku. Marka to identyfikacja produktu przez określoną firmę. Może to budzić określone skojarzenia powstałe przy pomocy odpowiednich działań marketingowych. Warto zastanowić się nad włożeniem dużego wysiłku, poświęcenia i kapitału w ochronę naszych działań przed zmarnowaniem. Niestety często spotykamy się z oszustwami konkurencji mającymi na celu zszarganie kreowanego wizerunku. Można to zrobić na różne sposoby, w tym między innymi poprzez podszywanie się pod nasze marki. Jego celem jest oszukanie konsumentów, aby uwierzyli, że niektóre produkty pochodzą od firm o określonej wartości. Małe firmy, które dopiero rozpoczynają swoją drogę, mogą spotkać się z działaniami dużych korporacji, które starają się negatywnie wpłynąć na ich możliwości rozwoju. Dlatego należy jak najszybciej podjąć odpowiednie środki, aby zapobiec niepotrzebnej utracie praw do znaków towarowych.

Znak towarowy

Najskuteczniejszą ochroną przed nieuczciwą konkurencją jest rejestracja znaku towarowego. Jeśli chcesz uzyskać ochronę w naszym kraju, musisz to zrobić w Urzędzie Patentowym RP. Udzielone na podstawie Prawa własności przemysłowej. Należy podkreślić, że jest to norma czasowa i lokalna. Nie zapomnij więc regularnie aktualizować swojej ochrony. Jest ważny przez 10 lat, a jeśli chcesz zarejestrować swój znak po tym okresie, będziesz zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości 400 zł. Możesz również ubiegać się o ochronę terytorialną w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego z siedzibą w Alicante w Hiszpanii. Jeśli jednak jesteś zainteresowany ochroną międzynarodową, powinieneś skontaktować się z biurem Światowej Organizacji Własności Intelektualnej w Genewie.

Najważniejsze regulacje

Prawa korporacyjne są na tyle ważną kwestią, że nie są regulowane wyłącznie przez prawo cywilne. Uchwalono także ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Stanowi, że ochronie podlegać będzie nie tylko sama firma, ale także nazwa, skrót czy inne elementy charakterystyczne dla danego przedsiębiorcy. W związku z art. 10 tej ustawy wprowadzające w błąd przedstawienie konsumentom towarów lub usług może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji. Może to być celowe działanie związane z pochodzeniem, ilością, jakością lub innymi powiązanymi aspektami. Obejmuje to maskowanie ryzyka związanego z korzystaniem z określonych towarów lub usług. Warto, aby kancelarie prawne walczyły z nieuczciwą konkurencją. Daje to gwarancję, że cały proces przebiegnie efektywnie i satysfakcjonująco.

Dobra osobiste

Istnieją pewne różnice między spółkowymi rzeczami osobistymi a osobistymi rzeczami osobistymi. Oczywiście obaj mają prawa na tej samej podstawie, ale chronione dobra są różne. Co to są przedmioty osobiste? Dotyczy to zdrowia, wolności, poufności korespondencji, wolności sumienia, wizerunku czy jakiejkolwiek formy twórczości. Niektóre z tych problemów mogą zostać zidentyfikowane przez firmę, ale ze względu na ich charakter nie wszystkie można przypisać firmie. W żadnym wypadku nie można powiedzieć, że korporacja ma zdrowie, życie lub wolność sumienia. Warto również zaznaczyć, że nie istnieje kompletny katalog takich towarów. Jest więc nadal otwarty i można go rozbudowywać. W sytuacjach, w których dochodzi do naruszenia praw firmy, jednocześnie istnieje możliwość sprawdzenia, czy doszło do naruszenia praw jednostki. Dzięki temu możemy podjąć odpowiednie i skuteczne działania, aby w jak największym stopniu chronić Twoją markę osobistą. Obiektywizm jest tutaj bardzo ważną kwestią. Z tego powodu ustalenie stanu faktycznego warto pozostawić kancelarii prawnej Dowlegal, która pomoże w ustaleniu tych kwestii.