Dress code to ogólny zbiór zasad dobierania części garderoby tak, aby nasz ubiór był odpowiedni na daną sytuację. Miejsca, w których szczególnie przestrzega się tego typu reguł to zwykle miejsce pracy, czasami również nauki.
Duże biura i międzynarodowe korporacje wyznają zasadę, iż ich pracownicy stanowią swego rodzaju wizytówkę firmy. Dlatego też niektóre z nich wprowadzają bardzo konkretne zasady dotyczące ubioru w miejscu pracy. Zanim rozpoczniemy współpracę z taką firmą warto zapoznać się z panującymi tam regułami, a także poczytać różne porady biznesowe, aby od początku zrobić na przełożonym dobre wrażenie. Jest to szczególnie ważne podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Czasami nieodpowiedni strój może przekreślić szansę na wymarzoną posadę. Warto o tym pamiętać.
Najważniejsze zasady dotyczące ubioru w biurach
W każdej firmie panuje nieco inny dress code. Istnieją jednak pewne uniwersalne zasady, których warto przestrzegać. Ogólnie rzecz biorąc strój biurowy powinien być elegancki złożony z ubrań o stonowanych kolorach, bez wyrazistych wzorów, najlepiej o prostych, klasycznych fasonach. Panowie powinni stawiać na elegancję w postaci koszuli i marynarki. Panie natomiast mogą wybierać komplety ze spodniami lub spódnicami, pamiętając jednak o dobraniu odpowiedniej długości. Czytając porady biznesowe można dowiedzieć się również, że lepiej unikać także zbyt mocnego makijażu czy biżuterii.