5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu

Nie wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „skuteczne pozycjonowanie Warszawa” i przeczytać parę artykułów na temat SEO, by stać się marketingowym omnibusem i samemu wprowadzać zmiany na swoim portalu. Jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy z dziedziny pozycjonowania organicznego, to lepiej się za takie działania nie zabierać. Inaczej możemy popełnić wiele błędów, które doprowadzą do gorszego stanu niż przed jakimikolwiek poprawkami. Ponadto z każdego małego błędu może powstać wiel-błąd, które nie będzie łatwo naprawić. Oto 5 podstawowych błędów pozycjonowania, których należy unikać.

Wiel-błąd nr 1 – Brak właściwej optymalizacji strony

W zgodnej opinii specjalistów z branży SEO, jednym z najpopularniejszych błędów popełnianych przez osoby chcących poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarkach jest brak optymalizacji serwisu przed rozpoczęciem kampanii pozycjonerskiej. By owa kampania była skuteczna, niezbędna jest optymalizacja witryny pod kątem treści i samego kodu. Bez tego wszelkie późniejsze działania mogą nie przynieść oczekiwanego efektu.

Wiel-błąd nr 2 – Nadmiar słów kluczowych

Ok. Masz przygotowane słowa kluczowe, na których chcesz się skupić i... wrzucasz je zawsze i wszędzie, bo przecież im więcej tym lepiej, prawda? Otóż nie. Owszem frazy kluczowe są niezwykle istotne, bo to właśnie dzięki nim „roboty” Google dopasowują witryny do konkretnego zapytania użytkownika, jednak nie należy z nimi przesadzać. Tekst, w którym 100 razy wymienimy słowo „etui” gdy chcemy wypromować nasz sklep z pokrowcami, nie jest dobrym pomysłem. Wspomniane „roboty” amerykańskiego giganta, zgodnie z jednym ze swoich algorytmów, wyłapują nadmiar słów kluczowych i klasyfikują daną stronę jako spam. Także trzeba pamiętać, że wszystko dla pozycjonowania, ale z umiarem.

Wiel-błąd nr 3 – Nieodpowiednie frazy kluczowe

Przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich należy stworzyć listę kluczowych fraz, na których chcemy się skupić. W tym celu trzeba skrupulatnie przeanalizować profil świadczonej przez nas usługi. Co sprzedajemy, komu sprzedajemy, a także najważniejsze, w jaki sposób nasz potencjalny klient szuka sprzedawanego przez nas towaru. Wracają do przytaczanego już etui na telefon, słowo „etui” czy właśnie szerzej jako „etui na telefon”, będzie z całą pewnością wyszukiwane częściej niż dajmy na to „nakładka na telefon”. Wydaje się proste, ale łatwo o pomyłkę kiedy np. skupimy się na promowaniu frazy „szybka na telefon” myśląc o szkle hartowanym, a nasz potencjalny kontrahent wejdzie na naszą stronę z chęcią zakupu szybki chroniącej wyświetlacz, bo jego Gorilla Glass wcale nie okazał się taki wytrzymały.

Wiel-błąd nr 4 – Brak cyklicznej analizy wyników pracy

Załóżmy, że Twoja strona została zoptymalizowana, słowa kluczowe wybrane, kampania SEO rozpoczęta. Czyli koniec. Można teraz czekać na efekty w postaci większego ruchu na sklepie, a co za tym idzie sprzedaży. No niestety. To dopiero początek. Po wdrożeniu poprawek i rozpoczęciu odpowiednich działań należy kontrolować postępy prac, a co jakiś czas analizować zgromadzone wyniki. Dzięki temu można chociażby wyeliminować odkryte błędy czy ukrócić działania nie przynoszące rezultatów. Praca nad pozycją strony nie ogranicza się do jednorazowych działań. Jest to proces, który musi być stale monitorowany i dopasowywany do konkretnego podmiotu.

Wiel-błąd nr 5 – Frywolna wymiana linków

„Umowy” z innymi portalami w stylu: ja wrzucę twój link do siebie, a ty dasz mój u ciebie, nie są dobrym pomysłem. Przytaczane już algorytmy robotów Google niechętnym okiem patrzą na takie wymiany i może się to źle skończyć dla pozycji obu witryn. Tym co się liczy i co spotyka się nie tylko z aprobatą nie tylko sztucznej inteligencji amerykańskiego hegemona, ale także i internautów, to kreatywny link building i ciekawe treści. Oferując interesujące materiały sprawimy, że inni sami będą chętnie odwoływać się do naszego portalu.

Tak oto prezentuje się wielka 5 najczęściej popełnianych błędów pozycjonowania. Wystrzegajcie się ich jak ognia, a zwiększycie szanse na sukces swojej strony internetowej.