Jak zaistnieć w mediach społecznościowych? Oto kilka sprawdzonych porad

Social media na stałe wpisały się w naszą codzienność. Dla wielu osób pozostają ulubionym miejscem rozrywki, źródłem informacji, a niejednokrotnie również miejscem pracy i sposobem na życie. Niezależnie od tego, jakie mamy na ich temat zdanie, media społecznościowe rosną w siłę i wciągają w swe kręgi coraz szersze grono odbiorców. Czy istnieją jakieś konkretne wytyczne, aby zaistnieć w mediach społecznościowych? Oto kilka sprawdzonych porad:

Specjalizacja i strategia

Trzymanie kilku srok za ogon nie ma większego sensu. Należy raczej wyznaczyć sobie jeden cel i konsekwentnie do niego dążyć. Tym samym ważne jest ustalenie, kim będą nasi docelowi odbiorcy, aby pod ich kątem kreować i publikować treści. Zdecydowanie ważne jest, aby właściwie zmierzyć swoje siły względem zamiarów i np. zamiast na kilku społecznościowych profilach, skupić swoją uwagę na jednym konkretnym.

Serwis MarketingProgress.pl zwraca też uwagę na bardzo ważną kwestię, jaką jest tak zwana zasada dobrego startu: https://marketingprogress.pl/social-media-marketing-czym-jest-marketing-spolecznosciowy-i-dlaczego-to-nieodlaczny-element-twojego-biznesu/. Jedną z jej kluczowych cech jest ukierunkowanie się na wcześniej założony rezultat. Nie musi on być przesadnie ambitny. Praktyka pokazuje, że o wiele lepiej stawiać sobie raczej wyzwania, które można osiągnąć w niezbyt odległej perspektywie czasowej.

Cierpliwość

Sukces jest procesem długotrwałym. Social media marketing to ciężka praca, na której efekty należy niekiedy czekać latami. W swojej autopromocji nie bądźmy zatem zbyt nachalni. Posty "call to action" przeplatajmy ciekawymi inspiracjami czy zabawną tematyką.

Częstotliwość i interakcja

Nie dajmy o sobie zapomnieć. Publikujmy swoje treści dość regularnie. Odpowiadajmy na wiadomości i komentarze obserwujących nas osób. Bardzo ważne jest też podejmowanie interakcji z innymi użytkownikami, dlatego komentujmy, udostępniajmy i zapraszajmy do wspólnych wydarzeń również naszych konkurentów. Media społecznościowe zdecydowanie bazują na rozpoznawalności marki.

Jakość treści

Jeśli trafimy z naszymi postami na podatny grunt, nie możemy osiąść na laurach. Ilość musi iść w parze z jakością. Jeśli nasz profil społecznościowy nabierze rozpędu, inwestujmy w nowych pracowników, aby nasz przekaz nie tracił na swojej jakości. Zresztą konieczność zatrudniania nowych osób to najlepszy dowód na to, że właśnie się rozwijamy.

Aby stale poprawiać swoją jakość, powinniśmy słuchać i obserwować innych. Nie bez znaczenia pozostaje też śledzenie opinii o nas samych - niech stają się one inspiracją do dalszej pracy i samodoskonalenia.

Autentyczność i tożsamość

Sami jesteśmy najlepszą wizytówką naszej społecznościowej historii. Prawda zatem nade wszystko. Identyfikowanie się chociażby ze zdrowym stylem życia nie ma sensu, gdy na co dzień preferujemy np. szkodliwe używki. Jeśli za pośrednictwem mediów społecznościowych chcielibyśmy wypromować jakiś produkt, sami powinniśmy się do niego przekonać i również go używać.

Odporność na porażki i hejt

Niestety, ale trzeba założyć, że nie da się od nich uciec. Kiedy ciężko nam się wybić mimo ogromu pracy włożonej w cały nasz projekt, porażka goni porażkę, ale udaje nam się wreszcie osiągnąć kilka małych sukcesów, przychodzi czas na falę zazdrości i hejtu. Wszystko to wpisane jest niestety w istotę mediów społecznościowych. Warto tłumaczyć sobie na przekór, że jeśli porażki i hejt pojawiają się na naszym profilu, stajemy się dla właśnie graczem, którego publikacje trafiają do rosnącej grupy odbiorców.